Mijn producten heeft verschillende varianten. Heb ik meerdere nummers nodig?
Ja, voor elke variant (kleur, maat etc) heeft u een apart EAN nummer nodig.

Zijn de kosten voor de aangekochte nummers eenmalig?
Jazeker, dit zijn eenmalige kosten. Wij kennen geen jaarlijks terugkerende kosten.

Welk nummer wijs ik aan welk product toe?
Dit is geheel aan uzelf. Voor bijvoorbeeld BOL maakt het niet uit welk nummer bij welk product hoort. Dit is alleen handig om te onthouden voor uw eigen administratie en voorraadbeheer.

Waar kan ik de EAN nummers voor gebruiken?
Er zijn geen restricties! Alle producten en diensten kunnen voorzien worden van een EAN nummer. Waar onze nummers ook bijzonder geschikt voor zijn is het “omnummeren” van een product wat reeds bestaat met een EAN nummer op BOL of Amazon. Op deze manier kunt u (zonder dat uw concurrenten het direct zien) uw product met betere trefwoorden of voor een lagere prijs aanbieden en daardoor hoger in de zoekresultaten komen op BOL of Amazon.

Waar kan ik de nummers gebruiken?
U kunt de nummers die u op BOL gebruikt ook gebruiken voor bijvoorbeeld Amazon en eBay. Ze zijn wereldwijd te gebruiken op elke site die gebruik van een EAN nummer verplicht stelt. Daarnaast kunt u de nummers gebruiken om producten identificeerbaar en scanbaar te maken bij uw klanten of in uw eigen bedrijf.

Kan ik een EAN nummer kopen voor een reeds bestaand product?
Jazeker, u kunt een nummer kopen en deze online gebruiken voor een artikel waar reeds een EAN nummer voor bestaat. Dit kan handig zijn om de concurrentie niet te laten weten dat u ook aanwezig bent aangezien het nummer anders is.

Kan alleen de fabrikant een EAN nummer aanvragen?
Nee, voor online gebruik kunt u als verkoper dit probleemloos doen.

Hoe lang kan ik de EAN nummers gebruiken?
Onze EAN nummers verlopen niet. U kunt ze dus onbeperkt blijven gebruiken.

Moet ik de EAN barcode op het artikel plakken?
Nee dit is niet noodzakelijk. Het is wel mogelijk indien u een product scanbaar en dus identificeerbaar wilt maken. Verder is het niet noodzakelijk of verplicht.

Staat de prijs of andere data vermeld in het EAN nummer of de barcodeafbeelding?
Nee, een EAN nummer is een alleen een identificatie nummer. De prijs of producteigenschappen moeten apart toegevoegd worden. Indien u in bijvoorbeeld het magazijn een product scanbaar wilt maken dient u het computersysteem te vertellen welke prijs en producteigenschappen bij een bepaald nummer horen.

Wat is het verschil tussen BuyEAN en GS1?
Er zijn enkele verschillen voor u als koper tussen ons en GS1.

  • Onze kosten zijn laag en eenmalig, bij GS1 zijn deze hoger en elk jaar terugkerend.
  • Onze nummers worden niet vastgelegd in de GS1 database (dit is ook niet mogelijk om zelf te doen) Is dit noodzakelijk? Nee, dit is niet noodzakelijk. Wij adviseren wel, indien u in de voedselbranche actief bent, de nummers bij GS1 aan te vragen
  • BuyEAN vraagt geen jaarcijfers of andere gevoelige informatie. Bij GS1 bent u verplicht dit te overhandigen bij uw aanvraag
  • Bij ons krijgt u direct na betaling kant en klare EAN nummers geleverd. Bij GS1 krijgt u na 7 dagen een gedeelte van een EAN nummer en dient zelf de rest van het getal bij elk nummer apart toe te voegen.
  • Bij ons kunt u ook direct barcodeafbeeldingen bestellen. GS1 biedt deze service niet.
  • Wij kunnen assisteren bij het aanbieden op BOL.com. GS1 biedt deze service niet.
  • Snelle klantenservice en zelfs vaak ‘s avonds via de chatfunctie bereikbaar bij vragen.

Kortom; kopen bij BuyEAN is laagdrempelig door de eenvoud en prijs. Bij GS1 is dit een redelijk gecompliceerd, langdurig en duur iets om redenen die hierboven genoemd staan.